Loading Website
הפוסט פורסם לראשונה באנשים ומחשבים. הפוסט הבאה הוא חלק ממאמר רחב שנכתב בשישה חלקים אשר יחד מסרטטים את המסע העסקי שעובר הארגון כחלק מתהליך הטרנספורמציה הדיגיטלית. המאמר מבוסס על המידע שנאסף לאורך השנה בבלוג, ותובנות ממחקרים שפורסמו על יד Gartner, Altimeter, Capgemini, Accenture וחברת הייעוץ Cognizant.
למרות השוני בין הארגונים, הצורך הבסיסי לספק שירות ומוצרים ייחודיים קיים אצל כולם. תהליך הטרנספורמציה הדיגיטלית הוא כלי אשר נועד לסייע לארגון להגיע ללקוחות בערוצים החדשים בהם הם נמצאים, לשפר את חויית הלקוח שלהם, להתאים את הטכנולוגיה לרמת הציפייה של העובדים, ולסייע בפיתוח מוצרים ושירותים חכמים שיהוו יתרון תחרותי בעידן של כלכלה הדיגיטלית. תהליך הטרנספורמציה הדיגיטלית שונה מארגון לארגון, אך כאשר בוחנים את המסלול של אלו שהחלו בתהליך ניתן להבחין בתבנית קבועה בת ששה שלבים המאפיינים את המסע הדיגיטלי של כולם. שלב ראשון : עסקים כרגיל / הארגון האנלוגי. שלב שני : מתנסים ולומדים / שלב הנוכחות האינטרנטית. שלב שלישי : מתכננים ומתארגנים / שלב האי-ביזנס. השלב הרביעי : מסתגלים או נעלמים / שלב השווק הדיגיטלי.השלב החמישי : תום הטרנספורמציה / שלב הארגון הדיגיטלי.כל שלב בתהליך מתואר בפוסט נפרד אשר מציג תמונת מצב בחיי הארגון ואת הגורמים המעורבים בתהליך ההתפתחות שלו מארגון אנלוגי לארגון אוטונומי. כאשר מחברים את ששת הפוסטים יחד מקבלים מפת דרכים המאפשרת להנהלה הבכירה לבחון את עצמה ואת התקדמות הארגון אל מול אלו שכבר עברו במסלול לפניהם. כל מנהל יכול לבחור האם הוא רוצה לראות את התמונה הארגונית הכוללת לאורך ששת השלבים או את ההשפעות של התהליך על התחום המקצועי בו הוא עוסק (שיווק, מערכות מידע, אנליטקה, הדרכות, סייבר וכו').
בשלב זה, בדיוק כפי ששמו מרמז, מקיים הארגון פעילות שגרתית בעידן של כלכלה משתנה. הארגון מתעלם או אינו מודע להזדמנויות או לסיכונים שמביא עמו העידן הדיגיטלי, וממשיך בתוכניותיו כרגיל. המאפיינים הארגוניים בשלב זה הם : תרבות ארגונית. התרבות הארגונית דוחה כל ניסיון לשנות את המצב הקיים, ומסרבת להתמודד עם סיכונים אפשריים. העובדים והמנהלים עובדים במסגרת השגרה הארגונית ואינם מנסים להרחיב את הגבולות העסקיים. מודעות דיגיטלית. הארגון והמנהלים שבו מודעים לשינויים הדיגיטליים אך אינם מייחסים לכך חשיבות גדולה. הם אינם מבינים את ההשפעה של הדיגיטל על השווקים, הלקוחות והעובדים. חזון ההנהלה. מכיוון שלא קיימת מודעות דגיטלית, גם לא קיים חזון דיגיטלי שמנחה פעילות או יוזמה דיגיטלית בארגון. מיומנויות דיגיטלית. בהעדר חזון ומודעות דיגיטלית לא קיים הצורך להכשיר או לגייס עובדים עם מיומנויות מתאימות להתמודדות עם הכלים והטכנולוגיות של העידן הדיגיטלי. מנהלי הדיגיטל וסוכני השינוי. גם במקרה זה העדר חזון ומודעות דיגיטלית מהווים מכשול ומונעים יצירה של צוותי חשיבה או עובדים אשר ידליקו את הניצוץ הראשון שיצור את תחושת הבהילות בקרב ההנהלה. אסטרטגיה עסקית. האסטרטגיה העסקית נשענת על מודלים עסקיים ישנים ואינה לוקחת בחשבון את הערוצים והטכנולוגיות הדיגיטליות כאמצעי לשיפור הפעילות העסקית. חויית הלקוח. צוותים שונים בארגון מנהלים בנפרד (Silos) את מה שבשלב זה נקרא שירות ללקוח. מדיי ההצלחה מוגדרים על ידי כל מנהל לעצמו, ולא קיים רצף בשירות ללקוח. המערכות הארגוניות אינן מחוברות ואינן מציגות תמונה אחידה וכוללת אודות פעילות הלקוח בערוצים השונים. קולבורציה ארגונית. המחלקות והצוותים השונים בארגון עובדים בצורה נפרדת (Silos) והממשקים קיימים רק איכן שנדרשת פעילות תפעולית פנימית. סביבת העבודה הדיגיטלית וחויית העובד. המערכות הארגוניות מפותחות כאשר המיקוד הוא בשיפור התהליכים העסקיים. לא קיימת התייחסות או תודעה לשיפור ממשקי המשתמש או התייחסות לחויית העובד במסגרת עבודתו עם המערכות הטכנולוגיות בארגון. המחלקות המעורבות. התרבות הארגונית אינה מאפשרת פעילות דיגיטלית ייזמית, לכן לא ניתן להציג הצלחות אשר יעודדו את המנהלים להשקיע בתחום או לשנות את תפוסי החשיבה. פעילות שיווקית. הקמפיינים השיווקים עדיין מופנים למדיה המסורתית ומדי פעם מבוצעת פעילות ברשתות החברתיות. ביג-דאטה ואנליטיקה. המידע והנתונים קיימים בארגון אך הם מפוזרים במחלקות השונות. ללא חיבור הקצוות הארגון מתקשה לשפר את תהליכי השירות ואת המוצרים והשירותים שהוא מספק. טכנולוגיה ומערכות מידע. תהליכי עבודה בארגון מיושנים והחשיבה עדיין ממוקדת בטכנולוגיה לניהול רשומות ככלי לשיפור התהליכים הפנימיים בארגון. סמנכ"ל הטכנולוגיות עסוק בעיקר בשמירה על אורות דולקים, שדרוג תשתיות ומתן שירותי תמיכה טכניים בתוך הארגון. אבטחת מידע וסייבר. ההתייחסות לאבטחת מידע מסתכמת בהגנה על הגישה למערכות הארגוניות, גיבוי של המידע הקיים, ותוכניות לשעת חירום. מכיוון שלארגון אין פעילות דיגיטלית משמעותית אין מודעות לאיומי סייבר או לסיכון הפרטיות של הלקוחות. מוצרים ושירותים. מוצרי החברה מצליחים ונמכרים לקהל הלקוחות המסורתי של הארגון. מכיוון שלא קיימת מודעות דגיטלית והמוצרים נמכרים בצורה משביעת רצון לא נעשים מאמצים לשפר את המוצרים והשירותים על מנת להתאים אותם להתפתחות הדיגיטלית. תהליך הטרנספורמציה דיגיטלית. לא קיימת בארגון גישה הוליסטית לניהול התהליך הדיגיטלי. מכיוון שהתרבות הארגונית דוחה סיכונים וחדשנות, כמעט ולא מבוצעות יוזמות דיגיטליות. בפוסט הבא נבחן את השלב השני בהתפתחות הדיגיטלית של הארגון שלב ההתנסות והנוכחות האינטרנטית.
מעוניינים לבנות או ליישם אסטרטגיה דיגיטלית ? השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם.
ארבע עקרונות ליצירת יתרון תחרותי בעידן בו לכולם יש בינה מלאכותית.
עיצוב הנחיות חלק ג - המרכיבים השונים שיבטיחו הנחיה נכונה
עיצוב הנחיות חלק ב - גישות שונות לכתיבת הנחיות
כיצד AI יכול לסייע לנו בשיפור תהליכי יצירת התוכן?
3 דרכים לבניית קהל לקוחות נאמן